Een dik jaar nadat 17.000 leerlingen hun verwachtingen lieten horen van die nieuwe eindtermen, is er eindelijk witte rook. ‘Wij zijn opgelucht dat er een akkoord is maar er moet nog veel werk verzet worden'.
17.000 leerlingen gingen op verschillende manieren aan de slag rond het thema 'wat moet elke leerling leren op school?'. VSK bundelde alle meningen in een Scholierenrapport.
Vanaf september 2019 wordt gestart met de "modernisering" van het Vlaamse onderwijs. Maar wat vinden leerlingen daar eigenlijk van?
Er komen nieuwe eindtermen, hoera! Maar wat betekent dat juist? We leggen het uit in vijf vragen en antwoorden.
Vandaag is het eindelijk zover: de nieuwe eindtermen voor de eerste graad zijn goedgekeurd door de Vlaamse regering. Als Scholierenkoepel vroegen we in 2016 aan zo'n 17.000 leerlingen wat zij wilden leren op school, dus keken we natuurlijk met grote nieuwsgierigheid uit naar het resultaat.
Een logische beslissing volgens de Vlaamse Scholierenkoepel. Zo krijgen scholen meer tijd om dit goed in te voeren.
17.000 leerlingen spraken zich uit over de nieuwe eindtermen. Maar wat is er intussen al veranderd? We vragen het aan de politici in een open brief.
Scholieren trekken aan de alarmbel over de ongelijkheid in de cijfers van het PISA-rapport.
Ja, dat moet. Deze lessen maken deel uit van de eindtermen